Generalforsamling og beskærerdag i Varde

002_4.JPG

På tirsdag den 21. februar afholder Varde Sportsfiskerforening sin årlige generalforsamling med start kl. 19. Det foregår i Varde Fritidscenter, Lerpøtvej 55. Dagsorden efter vedtægterne.

Mød frem hvis du har noget på hjerte eller bare for at tjekke temperaturen i forening og hygge sammen med ligesindede.

Lørdag den 4. marts afholdes den årlige ”Beskærerdag”, hvor du selv kan medvirke til større trivsel ved åen i den kommende fiskesæson, der starter den 16. april.

Du bedes tilmelde dig på telefon 60641270 eller på mail og inden der fjernes uønsket opvækst langs åens bredder, serveres der morgenkaffe og rundstykker i klubhuset kl. 7.30.

Især på den lange  gensnoede strækning mellem Karlsgårde og Ansager Ås udløb er der masser af selvsået rødel, pil og birk, som skal fjernes, hvis der fortsat skal kunne fiskes med alle metoder i åen.

Den klassiske strækning neden for Karlsgårde er også truet af tilgroning flere stedet.  Se blot på vedhæftede foto fra en af åens mest kendte pladser, Brudesengen, som ikke længere kan befiskes fra nordsiden. Her fangede lokalredaktøren sin første Varde-laks på 10 kg. først i 1970’erne – men under de nuværende forhold vil det være dette være helt umuligt pga. ukontrolleret tilgroning.

Efter veludført dåd serveres der frokost i klubhuset kl. 14.

_DSC0007_0.JPG